Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011

ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΟΙ ΝΙΚΕΣ ΤΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ: Για πρώτη φορά, πράσινος πρωθυπουργός σε γερμανική περιφέρεια


τώρα καταλαβαίνω τον ΓΑΠ, είναι στριμόκωλα τα πράγματα

Ιστορικές διαστάσεις αποκτούν οι νίκες των Πράσινων στις χθεσινές περιφερειακές εκλογές στα γερμανικά κρατίδια της Βάδης Βυρτεμβέργης και της Ρηνανίας Παλατινάτου. 
Οι νίκες αυτές έρχονται σε συνέχεια της πρόσφατης επιτυχίας των συνδυασμών της «Ευρώπης-Οικολογίας» στις γαλλικές τοπικές εκλογές , όπου είχαν σημειώσει άνοδο πάνω από 65%:
Στη Βάδη-Βυρτεμβέργη, όπου έσπασε για πρώτη φορά η επί 58 χρόνια κυριαρχία των χριστιανοδημοκρατών της κ. Μέρκελ, οι Πράσινοι ξεπέρασαν για πρώτη φορά σε γερμανικές εκλογές τους σοσιαλδημοκράτες και αναδείχθηκαν δεύτερο κόμμα υπερδιπλασιάζοντας τα ποσοστά τους (24,2% από 11,1%). Η ιστορική αυτή νίκη ανοίγει για πρώτη φορά το δρόμο για πράσινο πρωθυπουργό του κρατιδίου, στον αναμενόμενο τοπικό κυβερνητικό συνασπισμό των Πράσινων με τους σοσιαλδημοκράτες.
Στη Ρηνανία-Παλατινάτο, .....
...παραδοσιακό προπύργιο των σοσιαλδημοκρατών και σχετικά άγονη μέχρι τώρα περιφέρεια για το πράσινο κίνημα, οι Πράσινοι είχαν ακόμη μεγαλύτερη άνοδο, υπερτριπλασιάζοντας τα ποσοστά τους (15,4% από 4,98%), και αποκτώντας έτσι ρυθμιστικό ρόλο στο τοπικό κοινοβούλιο.
Με βασικό άξονα της εκστρατείας τους την αντίθεση στα πυρηνικά εργοστάσια και την τήρηση των συμφωνιών που είχαν συνάψει ως κυβερνητικοί εταίροι για σταδιακό τους κλείσιμο, οι Πράσινοι ανταποκρίθηκαν στην απαίτηση των τοπικών τους κοινωνιών να πάψουν να είναι όμηροι μιας απειλής που δε μπορεί ποτέ να αντιμετωπιστεί με επάρκεια. Οι Πράσινοι πρόβαλαν επίσης με επιτυχία τις προτάσεις τους για βιώσιμη διέξοδο από την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική κρίση, αλλά και τις αξίες της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης προς την Ελλάδα και τις άλλες χώρες με προβλήματα, αντικρούοντας τον κοντόφθαλμο λαϊκισμό της κ. Μέρκελ και των Φιλελευθέρων συμμάχων της. Ειδικά στη Βάδη-Βυρτεμβέργη, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η αντίθεση των Πράσινων στο φαραωνικό έργο «Στουτγάρδη 21» που, με κόστος δισεκατομμυρίων ευρώ, θυσίαζε το σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης για να δημιουργήσει ένα μη απαραίτητο κόμβο για τρένα υπερυψηλών ταχυτήτων._
farmaki

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου