Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2010

ΣΠΑΤΑΛΗ? ΔΙΑΣΠΑΘΙΣΗ? ΚΟΜΠΙΝΑ?...

Χρυσή «κάνουλα» για την αποµύζηση δηµοσίου χρήµατος αποδείχθηκε η δορυφορική τηλεόραση για την τετραετία 2006-2010 (επί διοίκησης Χρήστου Παναγόπουλου), σύµφωνα µε το πόρισµα των επιθεωρητών και ελεγκτών ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης...


Το πόρισµα δόθηκε στη δηµοσιότητα χθες από το υπουργείο Πολιτισµού και ήρθε να συµπληρώσει την απίστευτη εικόνα κατασπατάλησης που αποκάλυπτε το προηγούµενο πόρισµα της 29ης Ιουλίου 2010. Η έκθεση διαβιβάστηκε επίσης στα αρµόδια όργανα της ΕΡΤ για την άσκηση πειθαρχικών διώξεων κατά τεσσάρων υπεύθυνων υπαλλήλων, οι οποίοι εξακολουθούν να υπηρετούν. Και επίσης διαβιβάστηκε ήδη στην Εισαγγελία Εφετών για να ελεγχθεί και – εφόσον προκύψουν – να ασκηθούν περαιτέρω ποινικές διώξεις.

Το εντυπωσιακό είναι ότι η πρώτη έρευνα του Σώµατος Επιθεωρητών ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης (τέλος Ιουλίου 2010) αφορούσε µόλις το 5% του συνόλου της εταιρείας, αλλά και πάλι τα ευρήµατα σόκαραν, πόσω µάλλον οι ολιγωρίες της διοίκησης που κατέληγαν µονίµως σε διασπάθιση δηµοσίου χρήµατος, επεκτεινόµενες ώς τη δορυφορική τηλεόραση (ΕΡΤ World) µε επίκεντρο τις περιβόητες – και όπως αποδεικνύεται αµαρτωλές – µεικτές παραγωγές. Η ΕΡΤ διέθετε από στούντιο, εξοπλισµό, κάµερες, σκηνικά, αρχεία, παρουσιαστές, τεχνικούς και µακιγιέζ, οι οποίοι πληρώνονταν ξεχωριστά από το µισθολόγιο της κρατικής τηλεόρασης, ενώ η εκάστοτε εταιρεία µε την οποία υπέγραφε συµβόλαιο έβαζε µόνο το µοντάζ. Αυτό καθιστούσε το κόστος των εκποµπών, εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, πολύ υψηλό και πάντως υπέρογκο για την ΕΡΤ.

Εξ ου και το πόρισµα αναφέρει ρητώς ότι «οι αρµόδιες υπηρεσίες της ΕΡΤ Α.Ε. δεν µεριµνούν για την κοστολόγηση της δικής της συµµετοχής στις µεικτές παραγωγές, (σ.σ.: έγινε έλεγχος για συνολικά 13 εκποµπές), κατά παράβαση σχετικών διατάξεων, και έτσι δεν είναι δυνατόν να εξακριβωθεί το πραγµατικό κόστος των µεικτών παραγωγών, µε αποτέλεσµα σε πολλές περιπτώσεις να αµφισβητείται εάν οι µεικτές παραγωγές είναι πράγµατι συµφέρουσες οικονοµικά για την ΕΡΤ Α.Ε.».

Πολύ περισσότερο µάλιστα όταν υπήρχαν περιπτώσεις που οι εν λόγω εκποµπές χρησιµοποιούσαν έτοιµα ρεπορτάζ από τον τοµέα ειδήσεων και ενηµέρωσης των ΕΡΤικών καναλιών. Αφθονο το δωρεάν υλικό για χρυσοπληρωµένες, ωστόσο, παραγωγές, οι οποίες προκάλεσαν καίριες µεν ερωτήσεις βουλευτών (π.χ. του Περικλή Κοροβέση από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ και των Καρχιµάκη, Αηδόνη, Μπόλαρη, Παντούλα, Τσιρώνη και Παπαχρήστου από το ΠΑΣΟΚ), αλλά και απαντήσεις από την τότε διοίκηση της ΕΡΤ και τον υπουργό Εσωτερικών Προκόπη Παυλόπουλο, που ήταν περίπου άλλα λόγια ν’ αγαπιόµαστε. ∆ηλαδή, γενικότητες για την προσφορά της δορυφορικής τηλεόρασης στον Απόδηµο Ελληνισµό και το πόσο την παρακολουθούν οι Ελληνες της ∆ιασποράς, χωρίς βεβαίως καµιά απολύτως έρευνα να αποδεικνύει πόσο ευχαριστηµένοι είναι κιόλας από αυτό που έβλεπαν.
farmaki
(ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ) από http://www.tanea.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου