Ασφάλιστρα-φωτιά, ακόµη και 80% υψηλότερα, ανάλογα µε το µοντέλο, την ταχύτητα, το χρώµα, την ενεργητική και παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου, καθώς επίσης την ηλικία και το επάγγελµα του οδηγού αλλά και την περιοχή που κυρίως κινείται, χρεώνουν όλο και περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες.
Μοντέλα υπολογισµού τουασφαλιστικού κινδύνου πουισχύουν εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, τα λεγόµενα παραµετρικά συστήµατα τιµολόγησης – επειδή λαµβάνουν υπόψη τους πολλές παραµέτρους –καθιερώνουν πλέον οι εταιρείες και στην Ελλάδα.
Και όσο θα αυξάνονται οι επισφάλειες του κλάδου αυτοκινήτου αλλά και τα κατώτατα όρια αποζηµιώσεων πουκαλούνται πλέον να καταβάλουν στα θύµατα τροχαίων οι ασφαλιστικές (750.000 ευρώ ανά θύµα από 1/1/2011 έναντι 500.000 ευρώ σήµερα) τόσο εκείνες θα ζητούν υψηλότερα ποσά απ’ όσους θεωρούν ότι ανήκουν στις οµάδες υψηλού κινδύνου..................................
Μοντέλα υπολογισµού τουασφαλιστικού κινδύνου πουισχύουν εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, τα λεγόµενα παραµετρικά συστήµατα τιµολόγησης – επειδή λαµβάνουν υπόψη τους πολλές παραµέτρους –καθιερώνουν πλέον οι εταιρείες και στην Ελλάδα.
Και όσο θα αυξάνονται οι επισφάλειες του κλάδου αυτοκινήτου αλλά και τα κατώτατα όρια αποζηµιώσεων πουκαλούνται πλέον να καταβάλουν στα θύµατα τροχαίων οι ασφαλιστικές (750.000 ευρώ ανά θύµα από 1/1/2011 έναντι 500.000 ευρώ σήµερα) τόσο εκείνες θα ζητούν υψηλότερα ποσά απ’ όσους θεωρούν ότι ανήκουν στις οµάδες υψηλού κινδύνου..................................
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγµα οδηγού 30 ετών, ενός πολύ γρήγορου αυτοκινήτου, κόκκινου χρώµατος, µε το οποίο µετακινείται συχνά εντός της Αθήνας, η οποία πανελλαδικά έχει τη µεγαλύτερη συχνότητα ατυχηµάτων. Φτάνει να πληρώνει 709 ευρώ τον χρόνο για ένα απλό πακέτο ασφάλισης, έναντι περίπου 400 ευρώ ενός ίδιας ηλικίας οδηγού µε ένα θεωρητικά πιο ασφαλές αυτοκίνητο 1.400 κυβικών, αυξηµένα δηλαδή κατά 80%...
Τα κόκκινα προκαλούν συχνότερα ατυχήµατα
Ενώ παλαιότερα έπαιζε ρόλο µόνο το πόσο καιρό ο οδηγός έχει δίπλωµα, αν είναι άνδρας ή γυναίκα, και ηγεωγραφική περιοχή διαµονής του, χωρίς ωστόσο εξειδίκευση ανά νοµό, το πιο βασικό πλέον κριτήριο είναι το είδος του οχήµατος(πολυµορφικό, σπορ, κάµπριο, τζιπκ.ά.), η έκδοση του µοντέλου και η ιπποδύναµή του. Τα πολυµορφικά, για παράδειγµα, επειδή οι στατιστικές δείχνουν ότι οδηγούνται συνήθως από οικογένειες, έχουν πιο χαµηλό ασφάλιστρο απ’ ό,τι τα GTI, τα οποία αγοράζονται από νέους σε ηλικία οδηγούς, άρα για τις ασφαλιστικές αποτελούν κόκκινο πανί αφού θεωρούν δεδοµένο ότι θα προκαλέσουν ζηµιά.
Τα παραπάνω στοιχεία συνδυάζονται πλέον από πολλές εταιρείες και µε το χρώµα του αυτοκινήτου, όπως ισχύει εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ καιτις δυτικοευρωπαϊκές αγορές. Τα κόκκινα αυτοκίνητα έχει αποδειχθεί, σύµφωνα µετις στατιστικές που έχουν στα χέρια τους οι ασφαλιστικές, ότι τρακάρουν πολύ περισσότερο απ’ότι τα µπλε, µαύρα, γκρικαι λευκά γιατί δεν δηµιουργούν έντονες αντιθέσεις στο µάτι, και γιατί επιλέγονται από ανθρώπους από τη φύση τους πιο επιθετικούς.
Eνεργητική και παθητική ασφάλεια
Ενα άλλοκριτήριο που έχειαρχίσει να εφαρµόζεται στην αγορά είναι η ενεργητική και παθητική ασφάλεια του οχήµατος µε βάσητο σύστηµα αξιολόγησης της Ε.Ε. (Euro NCAP- European New Car Assessment Programme). Ενα µοντέλο που, σύµφωνα µε τα crash test, συγκεντρώνει πολλά αστέριαασφάλειαςµε βάση το Euro NCAP (µε άριστατα 5 αστέρια), µπορεί ναέχει έκπτωση µέχρικαι 10% στο ασφάλιστρό του έναντι ενόςάλλου οχήµατος.
Αλλαγές στην τιµολόγηση έχουµε και γύρω από τα προσωπικά χαρακτηριστικά του οδηγού, δηλαδήηλικία και επάγγελµα. Ενώ παλαιότερα υπήρχανεπιβαρύνσεις µόνο γιαόσους ήταν µέχρι 23 ετών (καθώς είχαν λίγα χρόνια δίπλωµα), τώρα η τιµολόγηση βάσει της ηλικίας έχει διάφορες κλίµακες. Γιαπαράδειγµα, µεταξύ 23 και 35 ετών στις περισσότερες εταιρείες ισχύει το βασικό τους ασφάλιστρο, αλλά µεταξύ 35 και 55 ετών παρέχεται έκπτωση διότι θεωρείται ότι σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν περισσότεροι οικογενειάρχες, και άρα οι οδηγοίείναι πιο προσεκτικοί. Από τα 55και µετά, το ασφάλιστροεπιβαρύνεται ξανά, καθώς τα αντανακλαστικά του οδηγού αρχίζουν και µειώνονται...
Πολλές εταιρείες ζητούν από τον ενδιαφερόµενο στην πρόταση ασφάλισης που συµπληρώνει να αναφέρει καιποια είναι η συνηθέστερη περιοχή όπου κινείται. Αν δηλώσει ότι κινείται περισσότερο στο κέντρο της Αθήνας, παρά π.χ. στα βόρεια προάστια ή στα Μέγαρα, σε κάποιες εταιρείες το ασφάλιστρο επιβαρύνεται κατά 5%. Κατά παράδοση έκπτωση έναντι των µεγαλουπόλεων έχουν οι παραµεθόριες περιοχές και τα νησιά.
ΑΛΛΑΓΕΣ
στην τιµολόγηση έχουµε και γύρω από τα προσωπικά χαρακτηριστικά του οδηγού, δηλαδή την ηλικία και το επάγγελµα
Το χρώµα αυξάνει ή µειώνει τις πιθανότητες ατυχήµατος!
ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ έχουν γίνει αρκετές έρευνες, οι οποίες προσπαθούν να απαντήσουν στο ερώτηµα αν και κατά πόσο εξαρτάται η εµπλοκή ενός αυτοκινήτου σε τροχαίο ατύχηµα από το χρώµα του αµαξώµατός του. Τα αποτελέσµατα διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Για παράδειγµα, στη Φινλανδία τα λευκά αυτοκίνητα είχαν αποδειχθεί πιο επικίνδυνα, κάτι αυτονόητο, αφού δεν ξεχώριζαν εύκολα τον χειµώνα µέσα στο χιονισµένο περιβάλλον. Σε αυστριακή έρευνα ξεχώρισαν θετικά µε τις λιγότερες εµπλοκές σε ατυχήµατα τα κίτρινα και ασηµί χρώµατος αυτοκίνητα, ενώ οι Αυστραλοί διατείνονται ότι τα πιο επικίνδυνα οχήµατα είναι τα λευκά.
Τα αντικρουόµενα αποτελέσµατα οφείλονται στις διαφορετικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε χώρα, ενώ για να είναι αξιόπιστα οφείλουν να λαµβάνουν υπόψη τους και τον αριθµό των διανυθέντων χιλιοµέτρων κάθε αυτοκινήτου. Για τον καθορισµό λοιπόν των ασφαλίστρων των Ι.Χ. στην Ελλάδα ανάλογα και µε το χρώµα του αµαξώµατος θα πρέπει να γίνει µία ανάλογη έρευνα µε βάση τις ιδιαιτερότητες της χώρας.
Παθητική και ενεργητική ασφάλεια
Οσον αφορά την παθητική και την ενεργητική ασφάλεια, να διευκρινίσουµε ότι η πρώτη αναφέρεται σε εκείνα τα συστήµατα τα οποία µειώνουν τις συνέπειες ενός τροχαίου ατυχήµατος. Σε αυτήν υπάγονται, για παράδειγµα, οι ζώνες ασφαλείας, οι αερόσακοι, η ενισχυµένη δοµή του αµαξώµατος, το κράνος του µοτοσυκλετιστή κ.λπ. Αντίθετα ο ρόλος της ενεργητικής ασφάλειας είναι να προλάβει το ατύχηµα, κάτι που µπορεί να πετύχει µε την έγκαιρη παρέµβασή του το σύστηµα ευστάθειας, το σύστηµα αντιµπλοκαρίσµατος των φρένων (ABS) κ.λπ.
Εννοείται ότι το επίπεδο εκπαίδευσης ενός οδηγού αποτελεί µία από τις σηµαντικότερες παραµέτρους ενεργητικής ασφάλειας στην κυκλοφορία.
(ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ) http://www.tanea.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου